China Times

Inflated Crowd Counts for Han Kuo-yu’s Inauguration Reflective of Poor Fact-checking By Taiwanese Media

News reports earlier this month that Han Kuo-yu’s inauguration was attended by 800,000 people once again prove how easily Taiwanese news is duped by false reporting. Namely, despite how unlikely it would be for the inauguration of Han Kuo-yu to be attended by 800,000 individuals, this is what was claimed by a number of Taiwanese media outlets including UDN, SET, China Times, and TTV... Read More

Are Pro-Unification Versus Pro-Independence Politics Behind The Formosa TV Fee Dispute?

A fee dispute between some of Taiwan’s most significant television networks has touched upon long-standing concerns about undue attempts to influence political developments through the media. Namely, television network Formosa TV has alleged that FoxConn CEO Terry Gou is attempting to use the fee dispute to prevent Formosa TV programs from being shown as a form of political censorship... Read More